مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 09:202020-08-01اقتصادي

اختصاصی| عدم بازگشت 5 میلیارد یورو ارز صادراتی توسط 75 صادرکننده


نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نزدیک به 5 میلیارد یورو از عدم بازگشت ارزهای صادراتی کشور در سال های 97 و 98 فقط از ناحیه 75 صادرکننده صورت گرفته است.

- احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نوسانات ارزی در کشور اظهار داشت: بنا به اجماع نظر کارشناسان و سیاست گذاران اقتصادی یکی از بهترین نقاط هدایت و ثبات در اقتصاد ایران مسأله بازار ارز است.

وی افزود: از آنجا که ذهنیت تاریخی جامعه ما ارز را به عنوان لنگر ثبات اقتصادی می شناسد، بنابراین با نوسانات پی در پی و نامنظم ارزی احساس می شود که لنگرگاه اقتصاد در حال نوسان و تلاطم های نامنظم است و موجب سرریز شدن این اثر بر روی سایر بازارهای اقتصادی می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار ارز یک نماگر پیش رو در انتظارات تورمی جامعه را هم بازی می کند، تصریح کرد: همین امر سبب شده تا کنترل کردن نوسانات ارز خود به خود در یک دامنه معقول و محدود به یکی از اولویت های اقتصادی کشور تبدیل شود.

خاندوزی با اشاره به نوسانات ارزی در سال 97، تصریح کرد: متأسفانه تدابیر و سیاست گذاری ها در سال 97 برای مدیریت نوسانات ارزی چندان مؤثر نبود، به نحوی که نوسانات خیلی بالایی را در تابستان سال 97 پشت سر گذاشت اما از نیمه دوم سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاصی| عدم بازگشت 5 میلیارد یورو ارز صادراتی توسط 75 صادرکننده

اختصاصی| عدم بازگشت 5 میلیارد یورو ارز صادراتی توسط 75 صادرکننده